Tabloid

Cultul celebritatii

Desi persoane publice exista de foarte mult timp, la inceputul secolului al XX-lea a inceput un cult al celebritatii nemaintalnit pana atunci, in momentul in care actorii de film au devenit stele de cinema: Charlie Chaplin, Gloria Swanson, Greta Garbo sau Claudette Colbert au starnit fascinatia si admiratia publicului, lumea adorandu-i in acea perioada ca pe niste zei, acestia prezentand o imagine nepatata, eleganta, extravaganta – tot ceea ce-si dorea lumea sa vada si/sau sa devina. Cand actorul Rudolph Valentino, la doar 31 de ani, fascinatia publicului cu el era atat de mare, incat 100.000 de oameni s-au strans pe strazile New York-ului pentru a-si lua adio de la el, unele fane au devenit isterice, s-au sinucis, iar pana si actrita Pola Negri s-a aruncat peste sicriul lui, sustinand ca este logodnica lui, in ciuda faptului ca acesta era homosexual.

Pana prin anii 1950, insa, ce se publica in ziare despre vedete era strict controlat de sistemul de studiouri de film, care le prezenta ca ducand o viata cuminte, linistita si fericita acasa, in ciuda faptului ca multe dintre ele aveau aventuri extraconjugale, consumau droguri si beau peste masura etc. Odata cu decaderea sistemului, insa, studiourile de film nu mai puteau controla ce apare in ziare, astfel ca publicul a aflat de bisexualitatea lui Marlene Dietrich, faptul ca Cary Grant si Judy Garland consumau droguri sau de celebra aventura a lui Marilyn Monroe cu presedintele american, Kennedy. Prima victima a tabloidelor din acea perioada a fost insa faimoasa actrita Elizabeth Taylor, castigatoare a doua premii Oscar, revistele scriind despre aventura dintre ea si actorul Richard Burton, in ciuda faptului ca amandoi erau casatoriti. Dupa cum va dati seama, aceasta imagine patata a vedetelor nu a reusit, insa, sa le strice reputatia, ci le-a facut si mai fascinante pentru public, care cumpara ziarele sa afle ultimele noutati despre ele, ca painea calda.

Astfel, s-a nascut o noua moda, cea a tabloidelor si a ziaristilor paparazzi, care puteau sa le transforme pe vedete in celebritati si mai mari (ca in cazul Madonnei) sau sa le distruga relatiile personale (dupa cum a patit Cher in anii 1980, cand iubitul ei a atacat masina unor ziaristi care o haituiau pe vedeta; cei doi aveau sa se desparta dupa incident).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *